#31 2009-07-31 19:13:30

 mnb

Wheatley

17374276
Skąd: okolice Torunia
Zarejestrowany: 2009-07-23
Posty: 7446
Games News: co

Re: MNBVCXZ mii

No ale te oznaczenia też są czasem do niczego.
Przykład - SC:CT (+16) a SC:DA (+18).
No czym się one różnią?!!
Na moje to tylko jednym k...a.
Albo taka speedway liga:
+16, czemu? = bo na bonusowej płycie do gry jest jedna piosenka z przekleństwami...


https://i.imgur.com/tHzILJ8.pnghttp://i.imgur.com/zzL874s.pnghttps://i.imgur.com/G8iQ16h.png

Offline

 

#32 2009-07-31 19:17:39

rafit100

Admin, którego nigdy nie ma

status rafit100@aqq.eu
12698774
Call me!
Zarejestrowany: 2009-04-27
Posty: 93852671
Games News: Rayman Legends..?

Re: MNBVCXZ mii

Czasami rzeczywiście są nietrafione, bo dzisiejsza młodziesz jest tak nieczuła
A to jacyś psycholodzy ustalają więc wiesz

Offline

 

#33 2009-07-31 19:32:38

 Knaren

Legenda

2208403
Skąd: Dębica
Zarejestrowany: 2009-05-08
Posty: 1075

Re: MNBVCXZ mii

mnbvcxz11 : pegi...


"Human humanum lupus est..."

Offline

 

#34 2009-08-01 09:56:16

 mnb

Wheatley

17374276
Skąd: okolice Torunia
Zarejestrowany: 2009-07-23
Posty: 7446
Games News: co

Re: MNBVCXZ mii

elbo ESRB czy coś...


https://i.imgur.com/tHzILJ8.pnghttp://i.imgur.com/zzL874s.pnghttps://i.imgur.com/G8iQ16h.png

Offline

 

#35 2009-08-01 10:01:15

 Knaren

Legenda

2208403
Skąd: Dębica
Zarejestrowany: 2009-05-08
Posty: 1075

Re: MNBVCXZ mii


"Human humanum lupus est..."

Offline

 

#36 2009-08-01 10:05:45

 mnb

Wheatley

17374276
Skąd: okolice Torunia
Zarejestrowany: 2009-07-23
Posty: 7446
Games News: co

Re: MNBVCXZ mii

Wiem, nie jestem taki przygłup ...
Chociaż w USA to oba SC mają oznaczenie "M".


https://i.imgur.com/tHzILJ8.pnghttp://i.imgur.com/zzL874s.pnghttps://i.imgur.com/G8iQ16h.png

Offline

 

#37 2009-08-01 14:09:45

 Executor

UPADŁY ADMIN 666

Zarejestrowany: 2009-01-01
Posty: 2408
Games News: użytkownik miesiąca 06.2021

Re: MNBVCXZ mii

rafit100 napisał:

Mój kolega se gra w gry +18, a jego rodzice nic

ło qrna, gdybym ja w takie grał to wy był wielki wpier****l
I to podobno się twórcy gier zgłaszają, dostają pytania, i wtedy oni na podstawie odpowiedzi, więc wiecie
Czasami są przesadzone, a czasami wręcz przeciwnie :O
no weście-warcraft rpg +12 tylko dlatego że trochę krwi xDD
Tak w sumie to mó tata wciąż kręci nosem na +12, ale przyznam że jedna to byłą niezłą nap****nka ^^


http://i.imgur.com/zzL874s.png
http://i.imgur.com/sUgTLkm.png
"Shine on you cuhrayzee diamond"

Offline

 

#38 2009-08-01 14:14:16

 Knaren

Legenda

2208403
Skąd: Dębica
Zarejestrowany: 2009-05-08
Posty: 1075

Re: MNBVCXZ mii

Call of duty - 16 lat , bo druga wojna światowa a i tak gram bo fajne


"Human humanum lupus est..."

Offline

 

#39 2009-08-01 14:24:24

 Executor

UPADŁY ADMIN 666

Zarejestrowany: 2009-01-01
Posty: 2408
Games News: użytkownik miesiąca 06.2021

Re: MNBVCXZ mii

Ci to wymyślili....(-.-')


http://i.imgur.com/zzL874s.png
http://i.imgur.com/sUgTLkm.png
"Shine on you cuhrayzee diamond"

Offline

 

#40 2009-08-01 14:29:24

 mnb

Wheatley

17374276
Skąd: okolice Torunia
Zarejestrowany: 2009-07-23
Posty: 7446
Games News: co

Re: MNBVCXZ mii

psycholodzy i specjaliści od siedmiu boleści kierują tym PEGI...

Ostatnio edytowany przez mnbvcxz11 (2009-08-01 14:31:43)


https://i.imgur.com/tHzILJ8.pnghttp://i.imgur.com/zzL874s.pnghttps://i.imgur.com/G8iQ16h.png

Offline

 

#41 2009-08-01 14:30:54

 Executor

UPADŁY ADMIN 666

Zarejestrowany: 2009-01-01
Posty: 2408
Games News: użytkownik miesiąca 06.2021

Re: MNBVCXZ mii

prędzej PSYCHO xDD


http://i.imgur.com/zzL874s.png
http://i.imgur.com/sUgTLkm.png
"Shine on you cuhrayzee diamond"

Offline

 

#42 2009-08-01 14:49:50

rafit100

Admin, którego nigdy nie ma

status rafit100@aqq.eu
12698774
Call me!
Zarejestrowany: 2009-04-27
Posty: 93852671
Games News: Rayman Legends..?

Re: MNBVCXZ mii

Większość gier jest po prostu +12 z zasady, a prawie wszystkie bijatyki są +16, dlatego, że to po prostu bijatyki

Offline

 

#43 2009-08-01 15:00:37

 mnb

Wheatley

17374276
Skąd: okolice Torunia
Zarejestrowany: 2009-07-23
Posty: 7446
Games News: co

Re: MNBVCXZ mii

Nieco z innej beczki ale na ten sam temat - fragment "ciekawego" artykułu na necie:
Dlaczego dzieci interesują się grami komputerowymi?

Dzieci dowiadują się o grach najczęściej od swoich kolegów i koleżanek, którzy grają w gry komputerowe w domu albo w salonie gier. W klasie szkolnej grający wyodrębniają się jako osobna grupa ze względu na wspólne zainteresowania. Natomiast osoby, które nie grają w gry komputerowe często w takiej sytuacji mają poczucie "inności", są jakby autsajderami. Aby odzyskać poczucie więzi z innymi, dzieci te najczęściej zaczynają interesować się grami komputerowymi i bawić się nimi wspólnie z rówieśnikami. Zatem można powiedzieć, że dzieci zaczynają interesować się grami często pod wpływem niezwykle silnej presji ze strony rówieśników.


Czy naprawdę gry są straszne?

Analiza treści gier komputerowych pokazuje, że większość z nich (ok. 80-85%) angażuje gracza w akty przemocy oraz zawiera sceny destrukcji (LoL  - dop.mnbvcxz). W zestawieniu 50 najpopularniejszych gier komputerowych Nintendo jedynie 8 z nich (16%) nie zawiera aktów agresji. Gier komputerowych bez przemocy jest niewiele i są o wiele mniej popularne wśród graczy, którzy preferują tzw. mocne sceny i silne emocje związane z wykorzystaniem przemocy.

Formy destrukcji i przemocy wykorzystywane w grach są bardzo różnorodne, mniej lub bardziej drastyczne, o różnym stopniu realizmu. Najbardziej brutalne są gry określane przez graczy jako doomopodobne, strzelaniny lub bijatyki (mordobicia), w których jedynym celem jest przemoc i destrukcja. Zadaniem gracza jest niszczenie, zabijanie lub okaleczanie ciała przeciwnika różnymi dostępnymi środkami (np. nożem, piłą tarczową itp.). Szczególnie popularne wśród graczy są strzelaniny pt. Doom, Quake, Blood, gdzie gracz niejako wciela się w bohatera i ogląda świat jego oczami. Przed sobą widzi ręce tego bohatera oraz wybraną przez siebie broń. Dokładnie widoczni są atakujący przeciwnicy, akt zabijania oraz ich zakrwawione szczątki. Wśród bijatyk najpopularniejsze są te najbardziej krwawe, m.in. Mortal Kombat ("Śmiertelny pojedynek"), Street Fighter ("Uliczny wojownik"), Total Carnage ("Totalna rzeź").

Do gier zawierających przemoc należy również zaliczyć takie, w których agresja jest środkiem do osiągnięcia celu, występuje jakby przy okazji. Są to na przykład gry strategiczne, w których celem jest pokonanie oddziałów wroga (za pomocą walki i działań agresywnych). Oto fragment recenzji jednej z tego typu gier:
"Rzeź na polu bitwy przedstawiona jest w całej glorii swej okropności, z fontannami krwi zalewającymi połacie terenu, głowami staczającymi się po zboczach wzgórz i fragmentami ciał latającymi w powietrzu rozsiewając czerwoną mgiełkę - wszystko to w oparciu o najbardziej realistyczne modele dostępne na rynku", "poruszająca się kamera pozwala na oglądanie zbliżeń najbardziej krwistych fragmentów bitew" (PC Gamer PL nr 9/97).

Inny rodzaj gier zawierających przemoc to gry RPG (role-playing games). Akcja osadzona jest tu w okrutnej i przerażającej rzeczywistości, gdzie element walki z różnymi postaciami jest bardzo rozbudowany. Fragment recenzji gry pt. Diablo opisuje to następująco:
"Ujrzenie komnaty, w której Butcher torturuje ludzi musi być szokiem. Zakrwawione ściany, ciała powbijane na pale, powyginane i poskręcane w przedśmiertnych męczarniach. To, co na początku gry jest jedynie ewenementem pod koniec staje się regułą (...). Na zakrwawionych podłogach poniewierają się okaleczone, często bezgłowe, nagie ciała (Gambler 3/97). Celem ostatecznym jest pokonanie Władcy Zła, ale zanim to nastąpi należy "spenetrować mroczne podziemia (...) i zniszczyć panoszące się tam zastępy potworów" czyli "wybić do nogi napotkane na swej drodze kreatury" (Gry Komputerowe 3/97).

Również wśród gier przygodowych spotykamy takie, które przerażają nasyceniem i formami prezentowanej przemocy. Istnieją bowiem takie gry, w których użytkownik wciela się w terrorystów, złodziei, gangsterów i dokonuje niezliczonych morderstw i zniszczeń.

Gry typu wyścigi także mogą zawierać niezwykle brutalną przemoc. Jedną z nich jest gra pt. Carmaggeddon, uznawana za najbardziej brutalną grę komputerową. Gracz poruszając się szybkimi samochodami w mieście rozjeżdża niedołężnych staruszków, bezbronne kobiety i dzieci, otrzymując za to dodatkowe punkty, paliwo czy inne bonusy.

W grach komputerowych obok warstwy obrazu niezwykle istotna jest muzyka i sugestywne efekty dźwiękowe, które potęgują przeżywane przez graczy emocje, ponieważ nadają obrazowi więcej realizmu: "warte uwagi są odgłosy wydawane przez konające potwory" (Gambler 7/97), "bardzo realistyczne odgłosy łamanych kości" (Gry Komputerowe 11/98), "Odgłosy, co tu mówić, trzeba po prostu usłyszeć. Warkot karabinów maszynowych, odgłosy ginących żołnierzy, syk miotaczy płomieni, nawet chrzęst gniecionych kości piechura pod gąsienicami czołgu".

Cytowane fragmenty recenzji gier komputerowych u czytelnika z normalną wrażliwością emocjonalną mogą budzić niepokój, który jest zupełnie uzasadniony. Jednakże nie tyle samo istnienie gier komputerowych zawierających przemoc jest tak niepokojące, bardziej przerażający jest fakt, że wcielanie się w sadystycznych morderców i psychopatycznych przestępców w grach komputerowych jest dla dzieci ulubioną zabawą. 


W jakie gry grają nasze dzieci?

Jak pokazują sondaże, w samej czołówce najpopularniejszych gier znajdują się te, które zawierają destrukcję i przemoc. Oto wypowiedzi dzieci na temat ulubionych gier komputerowych:
"Moje ulubione gry to przygodowe - im bardziej krwawe tym lepiej", "moja ulubiona gra to Mortal Kombat - szczególnie wyrywanie kręgosłupów" , "w grze Carmaggeddon najbardziej podobały mi się (...) kradzieże aut, rozjeżdżanie ludzi i mutantów".
Biorąc pod uwagę fakt wzrastającej popularności gier komputerowych, czas im poświęcany, jak i nasycenie gier brutalną przemocą warto zastanowić się nad wpływem tego rodzaju zabawy na psychikę dziecka. Pytanie, które stawiamy, nie jest pytaniem typu "czy" istnieje wpływ, bo niewątpliwie każda aktywność, którą wykonujemy przez dłuższy czas i z dużym zaangażowaniem emocjonalnym pozostawia w nas jakiś ślad. Pytanie, które musimy postawić, to pytanie o jakość i kierunek tego wpływu.


Granie w gry komputerowe staje się najważniejszą aktywnością w życiu dziecka.
Dziecko coraz więcej czasu spędza przy grach komputerowych, rezygnuje z dotychczasowych aktywności (spotkania z rodziną i rówieśnikami, nauka).

Objawy abstynencyjne - zaprzestanie grania w gry komputerowe powoduje pojawienie się u graczy nieprzyjemnego samopoczucia, rozdrażnienia, a nawet niekontrolowanej agresji.

Niewiele jest jeszcze badań nad uzależnieniem od gier komputerowych. Większość informacji pochodzi z obserwacji i praktyki psychologicznej, psychiatrycznej. Wydaje się, iż świat gier komputerowych może być szczególnie pociągający dla osób sfrustrowanych, o niskiej samoocenie, oraz tych, które nie mają dobrych relacji z rodzicami. Osoby te w grach komputerowych mogą doświadczyć poczucia władzy, siły, poczucia wpływu na losy innych, w wirtualnym świecie gier mogą zrealizować wiele marzeń i pragnień, a przede wszystkim nie przeżywają zagrożenia, że zostaną odrzuceni czy upokorzeni. Świat gier komputerowych jest więc jakby idealnym światem do ucieczki przed trudną rzeczywistością.

Inne zagrożenia :

Treści pornograficzne.
W grach komputerowych bardzo często pojawiają się obrazy i animacje pornograficzne. Są one zazwyczaj dodatkiem do gry lub formą nagrody za przejście do następnego etapu. Istnieją także pornograficzne gry oparte na zasadach "komputerowej randki", w których celem jest takie prowadzenie flirtu z wirtualną partnerką lub partnerem, aby doprowadzić do jej gotowości do współżycia seksualnego oraz spełnić w ten sposób swoje fantazje erotyczne . W wielu grach bohaterowie mają nienaturalnie wyeksponowane cechy seksualne - muskularni mężczyźni, skąpo ubrane kobiety z wydatnym biustem (np. Lara Croft). Są to postaci, z którymi gracze identyfikują się, przejmując ich sposoby zachowania. Ponadto tego rodzaju treści niepotrzebnie prowadzą do erotyzacji wyobraźni dziecka, przedmiotowego traktowania osób płci przeciwnej oraz mogą utrudniać kształtowanie tzw. uczuciowości wyższej - postawy miłości, troski, zachwytu pięknem itp.

Treści satanistyczne.
Niezwykle niepokojącym aspektem gier komputerowych jest także wykorzystywanie w ich scenariuszach elementów o wyraźnie satanistycznym charakterze (np. Doom, Quake, Heretic, Hexen, Diablo, 666). W ten sposób dzieci oswajają się z symboliką satanistyczną i z czasem odbierają ją jako element pozytywny, ponieważ konkretne symbole satanistyczne (np. pentagram, głowa kozła, odwrócony krzyż) często oznaczają miejsca, w których są np. tajne przejścia, schowki zawierające broń i inne "dobra" przeznaczone dla gracza. Z kolei wartości chrześcijańskie często są ośmieszane. Zasygnalizowane problemy są jeszcze mało znane, ponieważ jeśli już mówi się o negatywnych aspektach gier komputerowych, najczęściej zwraca się uwagę na obecność przemocy i okrucieństwa w grach. Można jednak przypuszczać, iż oddziaływanie obrazów pornograficznych i symboliki satanistycznej w grach jest również bardzo niebezpieczne dla rozwoju dziecka.

Zagrożenia dla zdrowia fizycznego.
Obok negatywnego wpływu gier komputerowych na psychikę dzieci i młodzieży należy również zauważyć, iż wielogodzinne spędzanie czasu przy komputerze niekorzystnie wpływa na ich rozwój fizyczny. Przede wszystkim gry komputerowe wypierają prozdrowotne formy spędzania czasu - uprawianie sportu, spacery i zabawy na świeżym powietrzu. Lekarze różnych specjalności sygnalizują, iż gry komputerowe mogą być przyczyną trwałego pogorszenia wzroku, dolegliwości reumatologicznych wywołanych wielokrotnym naciskaniem przycisku joysticka, odrętwienia palców i dłoni, odcisków, bólu ścięgien, nadmiernego pobudzenie objawiającego się podwyższonym ciśnieniem krwi, drżenia rąk, zaniku mięśni pasa biodrowego i kręgosłupa, wad postawy, skrzywienia kręgosłupa, początków osteoporozy, uszkodzenia centralnego układu nerwowego, ataków padaczki fotogennej.

Uzależnienie od gier komputerowych. W poradniach psychologicznych coraz częściej pojawiają się zrozpaczeni rodzice dzieci uzależnionych od gier komputerowych. Uzależnienie to zaczyna się zazwyczaj bardzo niewinnie. Najpierw jest ciekawość i zafascynowanie, dziecko spędza wiele czasu przy grach komputerowych. Rodzice z dumą patrzą na swoje kilku- czy kilkunastoletnie dziecko, które sprawnie obsługuje komputer, uważając je za młodego geniusza. Przyzwalają na to, aby dziecko spędzało wiele godzin przed komputerem, gdyż są przekonani, że rozwija ono swoje zainteresowania, a równocześnie jest w domu pod czujnym okiem rodziców. Jednak z czasem syn lub córka zaczynają spędzać coraz więcej czasu przy grach komputerowych, przy próbie oderwania od komputera reagują wybuchami niekontrolowanej złości i agresji. Rodzice powoli tracą kontakt z dzieckiem, a ono samo zatraca kontakt z rzeczywistością, ponieważ najważniejsza staje się gra i czas spędzany w świecie wirtualnym. Zaniepokojeni rodzice szukają pomocy u psychologa, ale często dopiero wówczas, gdy dzieci są już silnie uzależnione od grania: gdy mają zaniki mięśni od siedzenia przy komputerze, kiedy nie chodzą do szkoły, nie myją się i przez wiele dni nic nie jedzą. Gdy zostają odizolowane od komputera, pojawiają się u nich objawy abstynencyjne: agresja, rozdrażnienie, bezsenność, reakcje fizjologiczne, jak np. drżączka, depresja, a nawet próby samobójcze.


Objawy uzależnienia
Konflikt - osoba z powodu zaangażowania w gry komputerowe wchodzi w konflikt ze swoim najbliższym otoczeniem, najczęściej z rodzicami.

Drastyczne zmiany nastroju - przeżywanie albo dobrego nastroju i samopoczucia, albo też poczucie odrętwienia, niemocy.

Nawrót - po okresie samokontroli, a nawet zupełnego zaprzestania zabawy grami komputerowymi pojawiają powroty do wcześniejszego patologicznego korzystania z gier


Dziecko do 16 lat powinno korzystać z gier komputerowych tylko wówczas, gdy rodzice są w domu. Należy stosować zasadę, aby dziecko zawsze pytało rodziców o pozwolenie korzystania z gier komputerowych.


I co wy na to?

Nie, od razu dajmy Pacmana na +18,  przeceż ta kula zżera miliony mniejszych kulek, co pokazuje to że słabsi powinni być wyniszczani ( )

Ostatnio edytowany przez mnbvcxz11 (2009-08-01 15:02:57)


https://i.imgur.com/tHzILJ8.pnghttp://i.imgur.com/zzL874s.pnghttps://i.imgur.com/G8iQ16h.png

Offline

 

#44 2009-08-01 15:38:48

 Executor

UPADŁY ADMIN 666

Zarejestrowany: 2009-01-01
Posty: 2408
Games News: użytkownik miesiąca 06.2021

Re: MNBVCXZ mii

Treści pornograficzne.
W grach komputerowych bardzo często pojawiają się obrazy i animacje pornograficzne. Są one zazwyczaj dodatkiem do gry lub formą nagrody za przejście do następnego etapu. Istnieją także pornograficzne gry oparte na zasadach "komputerowej randki", w których celem jest takie prowadzenie flirtu z wirtualną partnerką lub partnerem, aby doprowadzić do jej gotowości do współżycia seksualnego oraz spełnić w ten sposób swoje fantazje erotyczne . W wielu grach bohaterowie mają nienaturalnie wyeksponowane cechy seksualne - muskularni mężczyźni, skąpo ubrane kobiety z wydatnym biustem (np. Lara Croft). Są to postaci, z którymi gracze identyfikują się, przejmując ich sposoby zachowania. Ponadto tego rodzaju treści niepotrzebnie prowadzą do erotyzacji wyobraźni dziecka, przedmiotowego traktowania osób płci przeciwnej oraz mogą utrudniać kształtowanie tzw. uczuciowości wyższej - postawy miłości, troski, zachwytu pięknem itp.
Q***a lara croft xDD jeszcze niech napiszą o prince of persia-na końcu zawsze są fajne laski xDD lol, to reksia niech zabronią-są fragmenty, że musisz ubić muche i dać do zjedzenia pająkowi

..............POSTSCRIPTUM........................................................................................................................
Znajde wam taki filmik o grach komputerowych że jeb*****cie xD

Edit.

Znalazłem- Elżbieta Gas-przesłanie gier kompjuteroffych
http://www.maxior.pl/film/125054/Gry_ko … nie_prawdy


http://i.imgur.com/zzL874s.png
http://i.imgur.com/sUgTLkm.png
"Shine on you cuhrayzee diamond"

Offline

 

#45 2009-08-01 16:12:41

rafit100

Admin, którego nigdy nie ma

status rafit100@aqq.eu
12698774
Call me!
Zarejestrowany: 2009-04-27
Posty: 93852671
Games News: Rayman Legends..?

Re: MNBVCXZ mii

Masz rację executor, dlaczego większość bohaterek gier jest tak skąpo ubrana itd?
mnbvcxz11, sorry ale nie dam rady tego całego przeczytać
PS: fajny się temat zrobił

Ostatnio edytowany przez rafit100 (2009-08-01 16:15:35)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl