Placek17 - 2010-08-05 16:15:30

Dzisiaj zrecenzuję jedną ze starszych gier. Została stworzona przez polski zespół TATE Interactive.

Fabuła

Pewnego słonecznego dnia Kao odpoczywał pod drzewem. Nagle na jego nosie usiadł motyl. Kao starał się go złapać i wpadł w pułapkę Huntera. W klatce obok niego leżały rękawice bokserskie. Kangurek postanowił za ich pomocą wrócić do domu i się zemścić na kłusowniku.

Krótkie opisy poziomów
Poziom 1 - Przechodzimy przez egzotyczne miejsca, uważamy na wrogów i stalaktyty, które w jednym z momentów mogą zlecieć na głowę Kangurka. Poziom posiada też bonus level, w którym można uzbierać 30 monet.
Poziom 2 - Skaczemy po platformach, zbierając po drodze monety.
Poziom 3 - Na początku lecimy na lotni, a potem przechodzimy przez jaskinię. Krajobraz przypomina wnętrze wulkanu.
Poziom 4 - Krajobraz poziomu przypomina na początku las tropikalny.
Poziom 5 - Poziom przypomina trochę wioskę (2 chatki, wiatrak i studnia). Na samym początku zabijamy mięsożerną roślinę i niszczymy wiatrak, który może nas porazić prądem, kiedy wejdziemy do wody. Pod mostem znajduje się początek zimowej scenerii.
Poziom 6 - Zaczynamy w jaskini. Przechodzimy przez nią, następnie uciekamy przed śnieżną kulą i, zbierając monety, docieramy do końca poziomu.
Poziom 7 - Walczymy tu z misiem. Pokonujemy go, zrzucając mu na głowę kowadło, a potem uderzając.
Poziom 8 - Przechodzimy po krach, do których podczepione są ładunki wybuchowe.
Poziom 9 - Nadal zimowa sceneria. Uważamy na wrogów. Na poziomie znajduje się most, który się zapada z chwilą, kiedy na nim staniemy.
Poziom 10 - Jazda na desce snowboardowej. Uważamy na przeszkody typu znaki drogowe i skały.
Poziom 11 - Uważając na wrogów, staramy się dotrzeć do mety. Tym razem trzeba uważać na skały na lodzie. Zderzenie się z nimi grozi utratą zdrowia. Poziom zawiera bonus level.
Poziom 12 - Znajdujemy się na pokładzie statku.
Poziom 13 - Walczymy z kapitanem statku. Aby go pokonać, trzeba odskoczyć, a kiedy wbije hak w lód, uderzyć.
Poziom 14 - Trafiamy w krajobraz prawdopodobnie wenecki. Poziom zawiera bonus level, w którym trzeba wybrać jedną z trzech skrzyń i ją zniszczyć.
Poziom 15 - Płyniemy motorówką.
Poziom 16 - Znajdujemy się w jaskini i musimy przejść przez skomplikowany układ korytarzy uważając na wrogów i toczące się kule z kolcami. Bardzo łatwo się tu zgubić.
Poziom 17 - Poziom przypominający nieco Arabię.
Poziom 18 - Pokonujemy planszę o krajobrazie antycznym.
Poziom 19 - Walczymy tutaj z mitycznym bożkiem. Aby go pokonać, trzeba przebiec pod jego chmurą, a kiedy spadnie, uderzyć.
Poziom 20 - Poziom przenosi nas w kosmos. Musimy przejść przez skomplikowany układ korytarzy, uruchamiając różne dźwignie i uważając na wrogów i wiązki lasera. Na końcu uciekamy przed wielką kulą.
Poziom 21 - Trochę podobnie jak w poziomie 2. Skaczemy po platformach, uruchamiamy dźwignie, uważamy na wrogów i zbieramy monety.
Poziom 22 - Poziom ten pokonujemy z pomocą mini-rakiety. Bardzo trudny.
Poziom 23 - Trochę podobnie jak w poziomie 2. Tutaj też skaczemy po platformach, ale ich układ jest bardziej skomplikowany.
Poziom 24 - Walczymy tutaj z kosmitą. Aby go pokonać, trzeba nacisnąć czerwony guzik i walnąć, kiedy jego osłona zniknie.
Poziom 25 - Klimat przypomina trochę Hawaje. Uważając na wrogów i pękające mosty, staramy się dotrzeć do końca planszy.
Poziom 26 - Na początek uruchamiamy dwie dźwignie, które opuszczą most. Następnie przechodzimy przez tunel.
Poziom 27 - Płyniemy tutaj na krokodylu.
Poziom 28 - Przechodzimy przez skomplikowany labirynt. Jest to jeden z najtrudniejszych poziomów. Bardzo łatwo się tu zgubić albo wpaść w przepaść bez dna.
Poziom 29 - Klimat planszy egzotyczny. Na samym początku można zebrać parę dodatkowych żyć i parę flag. Potem trochę podobnie jak w poziomie 2. Też skaczemy po platformach. Pod koniec poziomu czeka nas dość długi zjazd.
Poziom 30 - Finałowy level i finałowy boss! Tym bossem jest... nasz stary, dobry Hunter. Aby go pokonać, trzeba skryć się za drzewem i poczekać, aż myśliwemu skończą się naboje, wtedy podejść do niego i uderzyć. Sekwencję trzeba powtarzać, aż wpadnie w klatkę.

W scenie końcowej cztery kangury wynoszą klatkę z Hunterem. Przy brzegu go wypuszczają, a on z przygnębioną miną opuszcza wyspę.

Ciekawa gra. Podobają mi się pewne poziomy i muzyka, jednak pewne poziomy są stanowczo za trudne i człowiek może się pogubić w nich. Kangurek nie mówi po polsku (choć gra jest polska), tylko wydaje z siebie jakieś dziwne odgłosy (można się tego przekonać po obejrzeniu sceny końcowej).

Ogólna ocena
9/10

GotLink.pl